Tvorivá kniha (pre dievčatá)

Vo vydavateľstve Mladé letá vyšla veľmi pekná a zaujímavá knižka. Volá sa síce Kniha pre dievčatá (a vydali rovnako aj Knihu pre chlapcov), ale márne by ste v nej hľadali typicky babské „blbôstky“, akými nás a naše dcéry s obľubou zahlcuje ponuka v obchodoch.

Na vyše 120 plnofarebných stranách nájdete kopu tvorivých návodov, sladkých i slaných receptov, nápadov na hry vonku i vnútri. Čitatelia uvidia, ako sa dá spraviť hojdačka z pneumatiky a ako pri jej vešaní uviazať dračí uzol. Naučia sa vyrábať koráliky z papiera a vytvárať z nich efektné šperky. Dozvedia sa čo-to o prírode – ako predpovedať počasie podľa tvaru oblakov, aké priaznivé účinky majú rôzne lúčne kvety, ale aj ako recyklovať. Sú tu predstavené základy fotografovania a kompozície, rôzne typy tajného písma či postup na výrobu domáceho potpourri. Že čo to je? Tak to zistíte práve tu, ako aj to, čo znamená yoté či furošiki.

Knižka od trojice autorov (či zrejme skôr autoriek: Michèle Lecreux, Célia Gallais a Clémence Roux de Luze) plná praktických rád a informácií je doplnená veľmi vtipnými ilustráciami (Jocelyn Millet). Na konci nájdete pár voľných strán, kam si môžu malé výmyselníčky, špiónky a tvorivé duše zapisovať, kresliť či nalepovať vlastné nápady a postupy. A ako bonus ich ešte čaká 50 nálepiek, ktorými si môžu vyzdobiť svoje výtvory, obaly na zošity či peračník. Strany sú z tvrdého pevného papiera, zviazané v hrebeňovej väzbe a ešte aj zopnuté gumičkou, ktorú možno použiť ako záložku. Deti tak majú pocit, že držia v rukách dôležitý vedecký zápisník.

dievcata03 dievcata02 dievcata01

Takže ak hľadáte pre svoje potomstvo pekný darček, ktorý im poskytne dlhé hodiny zábavy, rozšíri obzory a azda vďaka nemu objavia novú záľubu, neváhajte a siahnite po Knihe pre dievčatá. Zaručene aj vás osloví niektorý šikovný návod a strávite pekný víkend pri hre s deťmi.

Kniha pre dievčatá, Célia Gallais, Clémence Roux de Luze, Michele Lecreux, preklad Eva Kýšková, 128 strán, špirálová väzba, rozmer 165×205 mm, slovenský jazyk, Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá, 2013