Ako podnikať na materskej

Materská na maximum ja maximálne praktická a prehľadná príručka pre všetky mamky, ktoré majú chuť popri malých deťoch podnikať. A podnikaním sa tu myslí akákoľvek zárobková činnosť, vykonávaná počas materskej alebo rodičovskej dovolenky.

Túto e-knihu napísala guru šikovných a podnikavých slovenských mamičiek Andrea Kováčová, zakladateľka projektu Čo dokáže mama, v spolupráci s odborníčkou na danú legislatívu Janou Martincovou.

Na 134 stranách prináša veľmi jasné odpovede na základné otázky spojené so zárobkovou činnosťou v období, keď rodič poberá materskú alebo rodičovský príspevok. Radí, či si treba hneď zakladať živnosť, ak áno, čo k tomu treba. Prehľadne píše o daniach a odvodoch vo všetkých mysliteľných prípadoch: príležitostný príjem, SZČO, s. r. o., zamestnanecký pomer a podobne.

V každej kapitole jasne definuje potrebné pojmy, opisuje vzniknuté situácie a veľmi jasne vysvetľuje, čo k tomu hovorí legislatíva a aké sú vaše práva a hlavne povinnosti. Všetko tak, aby to pochopil každý, aj laik, ktorý nikdy neprišiel s niečím takým do styku. Pri daniach či odvodoch sú uvedené presné sumy – ako a koľko treba platiť na zdravotné poistenie, či a koľko bude chcieť sociálna poisťovňa, kedy musíte platiť dane a čo všetko sa dá od príjmov odpočítať. Navyše nájdete pri každej téme rôzne tipy, napríklad na čo treba dať pozor, ak si chce manžel uplatniť nezdaniteľnú časť na manželku na materskej, ktorá popri nej aj zarába. Na konci kapitoly je vždy ešte stručné a prehľadné zhrnutie.

Častej téme mám na materskej – výrobe handmade výrobkov – je venovaná celá jedna časť knihy, ktorá jasne vysvetľuje, ktoré výrobky spadajú pod autorský zákon a ktoré pod živnostenský zákon, ako presne postupovať pri ich predaji či už na internete, alebo na trhoch, aj to, kedy je potrebné mať registračnú pokladnicu. Dozviete sa aj presný postup zakladania živnosti, s. r. o. či ako správne registrovať slobodné povolanie, samozrejme, aj s presnými sumami, ktoré na vás striehnu. Prečítate si o vedení účtovníctva, reklame na internete, zakladaní e-shopu a to všetko predovšetkým z pohľadu svojich zákonných povinností.

Toto je jednoducho kniha, aká nám tu doteraz chýbala. Nájde sa v nej každý, či skôr každá – od mamiek na materskej, ktoré si chcú len príležitostne privyrobiť, po tie, ktoré si chcú počas troch rokov doma s deťmi rozbehnúť vlastné podnikanie, v ktorom budú pokračovať aj po skončení rodičovskej dovolenky.

Vďaka tejto knihe ušetríte hodiny hľadania na internete, kde jeden radí to, druhý ono a vlastne ani jeden prípad nesedí presne na vás. Tu sú opísané azda všetky možné situácie pekne na jednom mieste.

Táto publikácia vychádza vo forme e-knihy aj z jedného nanajvýš praktického dôvodu. Slovenská legislatíva sa mení takmer neustále, preto autorka knihy ponúka pravidelné a bezplatné aktualizovanie poskytnutých informácií. A ako bonus pri kúpe Materskej na maximum ešte 52 originálnych tipov, ako si zarobiť popri deťoch, ktorá sa však dá aj samostatne kúpiť.

Andrea Kováčová, neúnavná inšpirátorka a podporovateľka šikovných mám jednoducho vie, ako sprehľadniť často nepochopiteľné formulácie a úkony, aby tvorivé a podnikavé mamky nič nebrzdilo v rozlete.

Dávam: