Dopravná výchova nielen do mobilu

Dnešné deti majú dopravnú výchovu už v škôlke. V súčasnosti nestačí iba vedieť, že sa pred priechodom pre chodcov treba rozhliadnuť na obe strany, je toho oveľa viac.

A tak sme s našimi redakčnými školákmi otestovali aplikáciu Dopravná výchova pre MŠ a prvý ročník ZŠ od spoločnosti LittleLane. Táto šikovná a prehľadná animovaná aplikácia je prispôsobená deťom predškolského veku. Je rozdelená do troch častí – Chodci, Cyklisti a V dopravnom prostriedku. V každej potom nájdete mini príbeh dvoch postáv – Klárky a Mirka, ktorí sa cestou pešo, na bicykli alebo v dopravnom prostriedku učia, ako sa správať v konkrétnych situáciách. Ku každej situácii Klárka položí otázku a dieťa má zvoliť správnu odpoveď. Otázka aj odpovede sa objavia v bublinkách na obrazovke, a aby sa mohli hrať aj tí, čo ešte nečítajú, každú otázku i odpoveď postavy prečítajú nahlas. Po správnej odpovedi pokračujú postavičky ďalej v ceste. Dá sa však hrať a učiť aj po jednotlivých otázkach.

Nás najviac zaujala časť pre cyklistov, pretože naše decká jazdia od útleho veku. V aplikácii si prejdú pravidlá od nasadenia prilby cez jazdu po kruhovom objazde až po frajerinky ako jazda bez držania. My by sme na základe osobných skúseností doplnili ešte ďalšie situácie, ale aj bez nich aplikácia deti natoľko zaujala, že sú teraz ochotné dať sa poučiť aj ďalej. A to je rozhodne veľké plus.

V časti pre chodcov sa naučia napríklad to, po ktorej strane chodníka správne chodiť, ako prechádzať cez priechod, ale i to, ako znie siréna hasičského auta či sanitky a čo to znamená, keď ich počujeme.

Pri ceste dopravným prostriedkom si vysvetlia používanie sedačiek, ale i správne nastupovanie do autobusu či vystupovanie z auta, aby vedeli, že pri vystupovaní do vozovky treba pozrieť, či nejde auto, aj keď to naše už stojí.

Aplikácia je zaujímavá, pekná i poučná. Decká to brali ako hru, a aj keď naši väčšinu odpovedí už poznali, poriadne si ich utvrdili a naučili sa, čo ešte nevedeli.