Inzercia

Edukačná online hra Little Lane

Deti, ako je známe, sa najlepšie učia pri hre. Je to pre ne najprirodzenejší spôsob, ako spoznávať svet okolo seba.

Little Lane im k tomu ponúka rozsiahlu online hru, zameranú na rozširovanie slovnej zásoby vo viacerých oblastiach každodenného života. Od častí ľudského tela cez farby a tvary, členov rodiny, oblečenie, dopravné prostriedky až po písmená abecedy či slovesá. Nájdeme tu hry ako Puzzle, Tajnička a Pexeso, priraďovacie hry v Zvieratkách, Tele či Oblečení, ale aj hru na nákup v Jedlách a nápojoch. Dokopy 16 komplexných hier s rôznymi úrovňami a viacerými možnosťami na výber v rámci nich.

Online hra je určená pre deti vo veku od 3 do 12 rokov, ale rozhodne si na nej zgustnú hlavne tí menší. V každej hre sú minimálne dve úrovne – ľahká a stredná. Napríklad v časti Rodina sa v ľahkej úrovni zoznámime s Anninou rodinou, teda je tu vymenovaná – rodičia, súrodenci, starí rodičia, teta, ujo, bratranci. V strednej úrovni už musíme podľa zadania hľadať jednotlivých členov rodiny v rodostrome.

Všetky hry sú komentované a tak sa hneď dozvieme, či sme uhádli, alebo nás hra upozorní, že naše riešenie je nesprávne. Aj vďaka tomu ju môžu skúšať už aj tí úplne najmenší, ktorí sa s počítačom iba zoznamujú. Pomocou jednoducho identifikovateľných ikoniek sa vedia vrátiť naspäť do hlavného menu, zvoliť si ľahšiu či náročnejšiu úroveň alebo si dať zopakovať zadanie, ak ho prepočuli. Zadanie sa zároveň objaví aj napísané. Ovládanie hry je teda veľmi intuitívne a nenáročné.

Veríme, že pexeso či puzzle predstavovať netreba, a tak sa pozrime zbližša na iné výukové hry z ponuky:

Najmenší sa zoznamujú s abecedou, číslicami a slovnými spojeniami zo všetkých oblastí online hry v Čítaní. Vyberú knihu z virtuálnej poličky a môžu sa pustiť do čítania napríklad o Oblečení. Na každej dvojstrane knižky sa objavia dva kusy oblečenia, kliknutím na konkrétny obrázok si dieťa vypočuje, čo je na ňom. Takto si môže prečítať o dopravných prostriedkoch, zvieratách, písmenách i číslach, skrátka o všetkom, s čím sa v hre stretne a prejde tak cez všetky témy a slovnú zásobu celej hry.

Tí trochu väčší, ktorí už poznajú abecedu, sa môžu smelo pustiť do lúštenia Tajničky. Táto má dokonca až tri úrovne. V každej musia z písmeniek zostaviť slovo podľa obrázka, toto slovo je aj prečítané nahlas. Kým v ľahkej už majú niekoľko písmeniek vyplnených a v dolnom riadku sa nachádzajú len tie, ktoré budú potrebovať, v strednej majú na pomoc iba dve vyplnené písmenká a v dolnom riadku plno na výber a v ťažkej úrovni nemajú nijaké pomôcky, iba spodný riadok plný všelijakých písmeniek, z ktorých treba vybrať tie správne a v správnom poradí.
A pre tých, ktorí už naozaj zvládnu čítanie, je hra so Slovesami. V ľahkej úrovni sú znázornené činnosti a po kliknutí sú nahlas pomenované aj napísané, v strednej úrovni sa však bez čítania nezaobídeme, keďže cieľom je vybrať ku každej znázornenej činnosti správnu vetu zo štyroch možností.

Je si teda naozaj z čoho vyberať. Hra má veľmi príjemnú vizuálnu stránku, ponúka bohatú slovnú zásobu, intuitívne ovládanie, skvelé nápady (napríklad nás s našou prváčkou najviac bavilo virtuálne nakupovanie v Jedlách a nápojoch, po ktorom nám na obrazovke vybehol účet). Vytkli by sme jej azda jedinú vec a to popis zvieratiek v strednej úrovni hry Zvieratá, kde sa nám niektoré zdajú nevhodne hodnotiace – žralok a krokodíl sú zlí, kôň je pekný… Ale toto vieme veľmi podarenej a skutočne bohatej hre odpustiť.

A keby vám všetko, o čom sme doteraz písali (a plno plno ďalšieho, čo sa sem nevošlo) predsa len nestačilo, tak úplne celú túto megahru si môžete zahrať aj v iných jazykoch: angličtine, češtine a maďarčine. Tvorcovia navyše na stránke uvádzajú, že v priebehu roka dopĺňajú nové hry, ďalšie úrovne, ale i ďalšie jazyky (na rade je vraj nemčina) a rozširujú slovnú zásobu.

Hra je vhodná na PC aj tablety. Zakúpiť ju môžete priamo tu (klik).