Dora vás naučí počítať

Dora je milá myška, čo žije v lese, a hravou formou prevedie deti počítaním, sčítaním aj odčítaním do 10.

Dora is counting to 10 je vzdelávacia aplikácia (zatiaľ dostupná iba pre iPad), ktorá učí deti matematiku inou formou – nie bifľovaním, ale v súvislostiach. Pozrime sa na ňu zbližša:

Dora je pekná a zábavná. Výtvarne zaujímavá grafika zaujme svojou hravosťou, pripomínajúcou ilustrácie v detských knihách. Ako hra postupuje, prejdeme cez všetky štyri ročné obdobia a postretáme, ale aj najmä porátame, rôznych lesných obyvateľov. A každý má svoj vlastný zvuk, pričom niektoré sú naozaj vtipné.

Dora rozpráva po anglicky, takže malých zoznámi aj so slovíčkami v cudzom jazyku. A rozpráva len toľko, že jej porozumie naozaj každý.

Ale hlavne, Dora vie ako na to. Učí hrou a učí v súvislostiach. Postupuje od najľahších úloh ako je počítanie symbolov, pri ktorom dieťa zadá počet ťukaním a na obrazovke sa objavujú bodky, spájanie políčok s rovnakým počtom, postupne zoznamuje s číslicami a počtami do 5 a nad 5, s ich hodnotou aj postupnosťou. Pridá sa sčitovanie a odčitovanie bodiek, symbolov aj číslic. Nás veľmi zaujal rozklad čísiel, pri ktorom sa deti naučia, že napríklad 6 sa dá rozložiť nielen na 4 + 2, ale že rovnako aj 2 + 4 bude 6, čo našim školákom občas zamotá hlavu. A tiež skladanie hodnoty čísla pomocou farebných štvorcov do mriežky 3 x 3, kde názorne uvidia, z akých všelijakých kombinácií sa dá poskladať jedno a to isté číslo.

dora_1

Každá úroveň je na začiatku jasne vysvetlená jednoduchou grafikou a príkladom, takže deti si aplikáciou prejdú v pohode bez asistencie dospelého. Úspešne vyriešené zadanie je odmenené spŕškou konfiet a potleskom alebo radostným zvolaním. Naopak za neúspech nás čaká povzdych či občas až frustrované „grrr“. Ovládanie je naozaj jednoduché a tolerantné aj k menej motoricky zdatným škôlkarom – napríklad pri spájaní políčok môže čiara viesť naozaj hocikade, stačí, aby sa začínala a končila v správnych políčkach.

dora_2

Dora učí matematiku podľa Hejného metódy, ktorá chce deťom tento predmet sprostredkovať tak, aby sa ho učili s radosťou a hlavne s porozumením bez zbytočného memorovania. (O tejto metóde si u nás určite napíšeme viac).

Túto aplikáciu prináša spoločnosť Bedots Education a je prvou hrou jej ekosystému edukačných hier s heslom – aby sa každé dieťa na svete mohlo učiť. S radosťou a chuťou.

Dávam: