Logik

Hra pre dvoch hráčov, ktorá sa teší úspechu a obľúbenosti už po niekoľko generácií. Pri tejto hre si deti môžu precvičiť nielen logický úsudok, schopnosť kombinovať, ale vyšponujú aj svoju trpezlivosť na maximum.

Predpokladám, že túto hru netreba veľmi predstavovať, ale aspoň v krátkosti pre tých, ktorí by ju náhodou nepoznali.

Logik je hra pre dvoch hráčov (označme si ich ako A a B), pričom hráč A vymyslí a umiestni 5-miestnu farebnú kombináciu z hríbikov pod plastovú striešku. Hráč B túto kombináciu samozrejme nevidí a musí ju zistiť. Hra obsahuje hracie hríbiky v ôsmich farbách. Hráč A môže hríbiky nakombinovať napr. v piatich rôznych farbách alebo môže použiť 2 alebo aj viac hríbikov rovnakej farby.

Úlohou hráča B je uhádnuť túto kombináciu. Celkovo má na to 10 pokusov, pričom po každom ťahu (po každom kole) mu hráč A napomáha pomocou informačných kolíčkov bielej a čiernej farby. Pomocou nich hráč A naznačí, či bola uhádnutá farba alebo pozícia umiestnenia hríbika. Ak hráč B uhádol farbu a aj pozíciu (ktorá je zhodná s kombináciou umiestnenou pod strieškou), naznačí túto skutočnosť kolíčkom čiernej farby. Ak bola uhádnutá len farba, ale nie správna pozícia, zaznačí sa táto skutočnosť bielou farbou. Umiestnenie informačných kolíčkov sa robí od okraja hracej plochy a nevyjadruje konkrétne, ktorá poloha a farba pod strieškou bola uhádnutá.

Ešte si povedzme čo to o technickom prevedení. Verzia hry, ktorú som mal k dispozícii bola vyrobená komplet z plastu. Nie že by mi to nejako zvlášť vadilo. Videl som však aj drevené prevedenia, čo určite pôsobí elegantnejšie. Na druhej strane však plastová verzia je zhruba o polovicu lacnejšia od tej drevenej.

Jediné, čo mi na plastovej verzii vadilo, bolo to, že hríbiky, ktoré sa zastrkávajú do dierok, tam nedržia dosť pevne. Aj pri sebemenšom poštuchu do hracej dosky sa hríbky pohnú, prípadne úplne vypadnú z dierok. Treba sa teda mať na pozore, nakoľko jedno takéto zaváhanie (buchnutie alebo zavadenie rukou) vám môže skaziť celú hru – nakoľko si nemusíte pamätať ako ste volili kombinácie v jednotlivých krokoch. Z tohto dôvodu nie je hra vhodná ani na cestovanie autom, teda aspoň nie prevedenie, ktoré som mal k dispozícii. Inak nie je hre čo vytknúť, nakoľko ide o veľmi jednoduché prevedenie. Super je, že súčasťou hry je aj podrobný návod, ktorý obsahuje aj kompletný príklad hry a jednotlivých ťahov. Pomocou nich sa môžete hru veľmi dobre naučiť a pochopiť.

Hoc niektoré zdroje uvádzajú, že hra je vhodná už pre deti od 6 rokov, osobne si myslím, že lepšie je začať až v desiatich.

Dávam:
Inzercia